Europejskie inwestycje w baterie do aut elektrycznych

W najbliższych latach w Europie może powstać nawet 40 fabryk baterii do samochodów elektrycznych.

Powstanie gigafabryk produkujących baterie o mocy 1,5 TWh, oznacza duże inwestycje finansowe oraz nowe miejsca pracy. Szacuje się, że powstanie ich 130 tys. nowych stanowisk pracy. Stary Kontynent poważnie myśli o globalnej grze w nowym przemyśle. Europa chce pozostać niezależna od Chin w dostawach podzespołów samochodów elektrycznych. Państwa europejskie dążą do lokalnych łańcuchów dostaw. Państwa, które silnie związane są z przemysłem motoryzacyjnym np. Niemcy, Francja, Włochy, Wielka Brytania są zaangażowane w utrzymanie konkurencyjności w dziedzinie produkcji baterii.

Jeden z największych na świecie producentów samochodów elektrycznych – Tesla, których sprzedaż wynosi co najmniej pół miliona samochodów rocznie,  inwestuje w Niemczech, by czerpać zyski z europejskiej ekspansji w obszarze przemysłu bateryjnego. Inwestycja Tesli jest magnesem przyciągającym dostawców dla producentów samochodów zasilanych prądem, powodując odrodzenie lokalnego przemysłu.

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.